Aan de wandel in Seoul - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Quirine Vafi - WaarBenJij.nu Aan de wandel in Seoul - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Quirine Vafi - WaarBenJij.nu

Aan de wandel in Seoul

Door: Quirine

Blijf op de hoogte en volg Quirine

21 Februari 2022 | Zuid-Korea, Seoel

Het is alweer een paar dagen geleden dat ik voor het laatst hier een blog heb geplaatst, maar eerlijk gezegd ben ik veel te druk geweest om hier ook goed de tijd voor te nemen. Ik zal even een kleine terugblik doen op de activiteiten van de laatste paar dagen..

Lopen, lopen, lopen.. (Dag 1-3)

De eerste paar dagen ben ik enorm veel gaan lopen. Ik zie mezelf nou niet als zo´n grote wandelaar maar het is toch net wat anders wanneer je je ogen uitkijkt met alles wat je ziet. De tweede dag (dag na m'n aankomst) had ik afgesproken met een Canadees meisje die ik had ontmoet online. We wouden langs City Hall (stadshuis) gaan om te kijken of we onze vaccinaties geregistreerdkonden krijgen. We kwamen er later achter dat het gesloten was (het was ook een zondag) dus we hebben een grote Daiso (soort action) bezocht en zijn daarna weer terug gegaan. Diezelfde avond ben ik nog een stuk langs de Cheonggyecheon beek gelopen en had ik die dag uiteindelijk rond de 17/18km op m'n stappenteller staan.

Ikea (Dag 4 en 5)

De paar dagen daarna ben ik in m'n eentje nog rond gaan lopen om een beetje een idee te krijgen wat er allemaal in de buurt is. Ik merk wel dat het wel enorm fijn is om gewoon lekker in je eentje in zo'n grote stad rond te lopen, alles is zo overzichtelijkdat je er ook gewoon lekker vol vertrouwen rond loopt. Na die paar dagen kwam een goede vriendin van me in dezelfde accommodatie, dus vanaf dat punt ben ik vooral met haar en een ander groepje Nederlanders opgetrokken. Het is een erg leuk groepje maar ik merk wel dat ik wel een beetje afstand blijf houden, want jah als ik met Nederlanders om zou willen gaan had ik wel in Nederland kunnen blijven, dus ik wil vooral de Koreanen opzoeken zodat ik de taal ook sneller beheers.

De rest van de dagen waren eigenlijk wel vrijwel hetzelfde, overdag rond lopen en wat dingen bekijken en 's avonds dan samen wat gaan eten. M'n vriendin en ik waren ook nog langs de Ikea gegaan (ritje van 40 minuten in de metro) waar we beddengoed hebben kunnen halen en nu gewoon lekker schoon onder een hoeslaken kunnen slapen. Het slapen gaat ook wel verrassend goed wanneer je je bedenkt dat de matras misschien ietsje zachter is dan een baksteen, het is echt bijzonder hard maar ik slaap hier hartstikke goed.

Olympic Park (dag 6-7)

Als er iets was waar ik graag naartoe wou, is het Olympic Park. Dit is het park waar de gebouwen staan die gebruikt waren voor de Olympische (zomer) Spelen in 1988. Het is niet perse dat ik erge fan van de Olympische spelen maar ik kan wel zeker een mooi groot park waarderen met mooie standbeelden en gebouwen. Dag 6 ben ik hier in m'n eentje naartoe gegaan en heb ik een redelijk stuk gelopen, maar dag 7 (vandaag) stelde m'n vriendin voor om ernaartoe te gaan. We hadden lekker een broodje gehaald en typische toeristischefoto's gemaakt maar opzich is daar ook gewoon helemaal niets mis mee. We hebben nog een tijd op een hoge heuvel gezeten waar je mooi uitzicht had met de bergen in de achtergrond, en op een gegeven moment werd het wel een beetje te koud om nog te blijven. Daarnaast missen hier vaak trappen dus zo'n heuvel oplopen heeft wel een effect op je pezen en spieren in de onderbenen. Op onze tocht naar beneden werden we nog vriendelijk begroet door een middle-aged Koreaanse vrouw met "hello!". Ik had al gehoord dat sommige Koreanen het helemaal leuk vinden om hun Engels te kunnen oefenen als ze een buitenlander tegenkomen, maar opzich vind ik het ook helemaal niet erg om zo vriendelijk begroet te worden.

Als het goed is gaan we morgen wat drinken met de mensen die in dezelfde accommodatiezitten als ik om elkaar een beetje te leren kennen, dus ik ben benieuwd hoe dat gaat! Het is hier mogelijk om tot 10 uur ergens te eten of te drinken dus het zal niet al te laat worden, maar eerlijk gezegd kan ik wat extra slaap wel gebruiken.

Ben je benieuwd hoe bepaalde dingen gaan in Korea? Stel gerust een vraag!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Quirine

Eindelijk gebeurt het dan: ik vlieg op 22-jarige leeftijd naar Zuid-Korea! Hier zal ik voor een semester (een half jaar) vakken volgen op Hanyang University in Seoul om mijn minor in Nederland af te ronden. Ik zit momenteel in mijn laatste jaar en moet alleen nog de minor afronden voordat ik mijn Bachelor of Science binnen heb. Ik zou eigenlijk ook nog een master willen doen in Seoul na mijn bachelor, maar er zijn enorm weinig master programma's die volledig in het Engels worden gegeven (altijd in het Koreaans, of vooral in het Koreaans en een paar Engelse). Het ligt er dus vooral aan hoe goed ik na het semester Koreaans beheer, maar dat zien we vanzelf :)

Actief sinds 24 Jan. 2022
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 1864

Voorgaande reizen:

07 Februari 2022 - 31 Augustus 2022

Zuid Korea reisverslag

Landen bezocht: