De reis en quarantaine - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Quirine Vafi - WaarBenJij.nu De reis en quarantaine - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Quirine Vafi - WaarBenJij.nu

De reis en quarantaine

Door: Quirine

Blijf op de hoogte en volg Quirine

06 Februari 2022 | Zuid-Korea, Seoel

De dag was dan eindelijk aangebroken, ik mocht vliegen! Ik merkte wel dat ik vooral op de dag zelf erg zat te stressen, de dagen daarvoor was ik niet zo zeer nerveus maar ik was wel enorm snel geïrriteerd door van alles kleins. Ook een vorm van stressen I guess. Toen we (ik en m'n ouders) eindelijk op Schiphol aankwamen was het tijd om afscheid te nemen. Vanwege corona konden ze niet helemaal meelopen tot aan de check-in en de security, dus het was allemaal net iets eerder dan ik had gedacht. Na ff wat gedronken te hebben heb ik afscheid genomen en ging ik met de roltrap omhoog op weg naar de check-in en security.

Alles liep erg soepel, en ik stond al snel bij de gates. M'n vliegtuig had een uur vertraging dus ik nam lekker de tijd om een beetje rond te wandelen en om nog wat parfum te halen. Daarna kon ik het vliegtuig in. Ik was met volle zekerheid naar stoel 16k gelopen en had geconstateerd dat er mensen op mijn plek zaten, en dit had aangegeven bij een sterward. Beetje jammer wel dat ik stoel 12k had, laat wel een beetje zien dat ik niet helemaal meer helder kon denken door alles. Ik had wel mooi de hele rij vrij, dus vanaf ergens boven Zweden tot China heb ik helemaal plat kunnen slapen. Toen ik wakker werd moesten we nog anderhalf uur, maar die waren wel snel om.

Bij aankomst moesten we nog wel even een stuk lopen om bij verschillende balies de documenten te laten checken (Visa, paspoort, gezondheidsformulier ect.), maar dit hele proces ging echt veel sneller dan verwacht, dus ik zat al snel in de aankomst hal te wachten om opgehaald te worden door de 'quarantaine' taxi. In Korea is het nog verplicht om als buitenlander 7 dagen in quarantaine te gaan (eerder was dit 14 dus thank god dat het nu nog maar een week is), dus na een vrij lang taxiritje kwamen we aan bij het hotel, waar ik m'n familie ff heb laten weten dat alles goed ging en vervolgens ben gaan slapen.

Het slapen ging goed tot ik om 2 uur 's nachts (4 uur 's middags Nederlandse tijd) wakker werd en niet meer kon slapen. Ik ben nu vooral vrij misselijk, ik heb net wel ontbijt gekregen maar dat hoeft van mij nog ff niet. Het helpt alleen niet echt als je dan de tv aan zet en dan alleen maar reclames voorbij ziet komen van eten. Maarja, na een paracetamol wordt dat vast wel wat beter.

En dat is het wel even voor nu. Ik heb net ook een PCR-test achter de rug maar daar maak ik even een apart verslag van, dat was ook nog wel een avontuur.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Quirine

Eindelijk gebeurt het dan: ik vlieg op 22-jarige leeftijd naar Zuid-Korea! Hier zal ik voor een semester (een half jaar) vakken volgen op Hanyang University in Seoul om mijn minor in Nederland af te ronden. Ik zit momenteel in mijn laatste jaar en moet alleen nog de minor afronden voordat ik mijn Bachelor of Science binnen heb. Ik zou eigenlijk ook nog een master willen doen in Seoul na mijn bachelor, maar er zijn enorm weinig master programma's die volledig in het Engels worden gegeven (altijd in het Koreaans, of vooral in het Koreaans en een paar Engelse). Het ligt er dus vooral aan hoe goed ik na het semester Koreaans beheer, maar dat zien we vanzelf :)

Actief sinds 24 Jan. 2022
Verslag gelezen: 99
Totaal aantal bezoekers 1866

Voorgaande reizen:

07 Februari 2022 - 31 Augustus 2022

Zuid Korea reisverslag

Landen bezocht: